espectacles sala

 


seeds in the body
  (2012)

Creació que s’alimenta del treball realitzat a la natura i que porta el paisatge natural dins l’estudi o sales.
Treiem de context els elements, l’ imaginari i  les vivències  de l’entorn de la natura i  observem com es transforma i desenvolupa  una vegada dins la sala.

 

 

equip artístic

Creació i moviment: olga tragant
Vídeo i fotografia: ana izquierdo
Residències de creació: tragantCamp (l’Alzina, Lleida), BurdagStudio (Polònia), La Caseta de la Coma, Burg (Lleida).

 

mostres en procés

Festival Dansalona, Barcelona |  La Caseta de la Coma, Burg


 


figures de pols
(2010-11)

sorgeix d’un cos que se sent fràgil, que fluctua i suggereix lo corpori i lo incorpori, la matèria i l’esperit, la salut i la malaltia, el naixement i la mort. És sobretot una proposta meditativa sobre la impermanència del cos, que presento a partir del desdoblament en vàries presències i/o absències i en diferents estats anímics i corporals que troben el seu correlat formal en els canvis de registres i llenguatges escènics.

 


equip artístic

Creació i interpretació: Olga Tragant
Acompanyament artístic: Sabine Dahrendorf
Espai sonor: Kiko Barrenengoa
Il·luminació: Manu Martínez
Espai escènic: Jaume Amigó
Vestuari: Lola Amigó
Residència tècnica/Aula oberta:La Caldera
Durada: 60 min

 

actuacions

Sala Trono, Tarragona | Antic Teatre, Barcelona |  Quiosc Gallery, Lleida (Versió Variacions 2 – Performance) | VI Biennal d’Art de Sant Pere de Riudebitlles, Barcelona (Versió Variacions 1 – Videocreació) | La Caldera |

 

+ VÍDEO: Figures de Pols

 


 

com voldria ser  (2009-07)

Amb aquest treball proposo una reflexió a través de la poètica del cos i del moviment sobre diferents temes relacionats amb l’afany d’obtenir i conservar la bellesa física. Com voldria ser presenta una partitura d’interrogants sobre: el cos objecte, el cos decadent , el cos sensible, el cos i l’autoestima, el cos i la seducció… La peça mostra la fragilitat de la persona i de la bellesa física alhora que hi predomina la lluita, l’agressivitat i la insatisfacció, en la recerca d’un ideal que ens creem i que mai acaba de ser.

 

 

equip artístic

creació i direcció: Olga Tragant
interpretació i creació 1erperíode: Mara Smaldone, Clara Tena / Miryam Mariblanca
vestuari i objectes escènics: Naia del Castillo
disseny il·luminació: Manu Martínez
música original: Judit Farrés
fotos: Imma llobet, ana izquierdo
residència de creació: Centre de Creació Ca l’Estruch, Sabadell
durada: 60 min

 

actuacions

Festival i-fabriek’09, Maastricht-Holanda | Festival International de Danse Expressive, Fès-Marroc | Festa de Creació Contemporània-Nodes de Gràcia, Barcelona | L’Antic Teatre, Barcelona | C.C. La Casa Elizalde, Barcelona | Teatre Ca L’Estruch, Sabadell | Sala Trono, Tarragona | C.C. Barceloneta, Barcelona | Teatre Bartrina, Reus 1| Teatre l’Escorxador, Lleida |

 

+ VÍDEO: Com voldria ser (part 1)
+ VÍDEO: Com voldria ser (part 2)


 

rastres   / 2006-05 (versió llarga) / 2003-02 (versió curta)

Inicio aquest treball durant la meva estada al Japó, en mig d’una societat on el contrast entre tradició i modernitat es fa extrem. Rastres evoca solidesa i inestabilitat, confinament i llibertat, pes i lleugeresa. Amb les cordes embolcant el moviment, Rastres és una insinuació sobre la possibilitat de transgredir fronteres, de trencar amb barreres interiors, pors, forces contraposades, i també sobre la possibilitat permanent de créixer i avançar.

 

 

 

equip artístic

creació i interpretació: olga tragant
il·luminació: manu martínez
elements plàstics: olga tragant
música:collage
video: josep mª canyamera
poema: hélène dorion
ajudants a escena: jaume amigó i Yo Kurashina
fotos: imma llobet  i  elena muné

 

actuacions

VII Muestra Internacional Danza, Oaxaca (Mèxic) |  XII Festival de Dansa de Almada, Portugal | Espai de Dansa i Música de la Generalitat | Bcn VIII Fira Mediterrània, Manresa | Festival d’Arts Escèniques “La Terrasseta”, Tàrrega | Ateneu Nou Barris, Barcelona | Nagoya University of Arts, Nagoya, Japó | Mostra d’Art VENT, Altafulla d’Art, Tarragona | Fira de Teatre de Manresa
C.C. Zona Nord, Barcelona |


 

llaços (2000)

Llaços té la forma i el ritme d’un passeig que recorren tres dones. El sentiment de grup és el nucli de la peça, però també és important la individualitat i la soledat que cada una d’elles experimenta.
El sentir de nena, l’adulta i la dona gran són facetes que s’entrellacen creant vincles i complicitats (records, moments de somni, misteri, joc, celebració, melangia, etc.) Aquestes dones es demanen què han heretat de les dones anteriors a elles i ens  mostren diferents cares de la seva ànima a través d’una dansa que es transforma, que es fa i es desfà.

 

 

equip artístic

direcció i creació: Olga Tragant
interpretació: Claudia Cardona, Maria Roca i Olga Tragant
escenografia: Jaume Amigó
il·luminació: Bernat Comelles
música: collage
fotografia: Francesc Morera
durada: 60 min

 

actuacions

Plataforma L’Espai de Dansa Generalitat, Bcn | Cicle Endansa a L’Espai Dansa Generalitat, Bcn | Mostra de Dansa, Argentona | INEFC, Institut Nacional d’Educació Física, Bcn | Dansa a la Plaça del Gas, Sabadell | Auditori de les Corts, Barcelona  | C.C. La Barceloneta, Barcelona |


 

suite d´aigua (2000)

Solo de carrer on el protagonista és l’element Aigua. El cos manifesta una transformació que va d’una sensualitat subtil i calculada, a una expressió instintiva i visceral. És un procés d’alliberació, un retorn als nostres orígens, una celebració, una festa de l’aigua.

 

 

equip artístic

creació i interpretació: olga tragant
objecte escènic: Jaume Amigó
música: Collage
espai escènic: olga tragant
residència de creació: Tallers de S’hort de Nigorra, Mallorca
durada: 20 min

 

actuacions

La Casa del Cactus IV Edició Art Contemporani, Mallorca | Festes La Merçè, La Capella-Antic Hospital, Bcn | Fira de Teatre de carrer de Tàrrega, Lleida | II Festival Internacional de Teatro de Calle, Valladolid | Dansa a Cel Obert, Festival d’Estiu de Tarragona | Masia Can Festís, Sant Pere de Riudebitilles, Penedès|


 

appetite  (1999)

Appetite és una paròdia-dansada sobre el tema del Desig.
És una peça que combina la dansa i la interpretació per donar vida a objectes tan quotidians com una barra de pa, una torradora, i un ou, els quals passen a ser els veritables protagonistes del joc. Un joc ple d’obstacles, peripècies, rebutjos, seduccions, pors i plaers, al voltant d’una divertida conquesta.

 

 

equip artístic

creació, interpretació: Olga Tragant
altres intèrprets: el Pà, la Torredora i l’ Ou
música: M. Ovadia, O. Pugliese, F. Canaro
vestuari: Antigüitat Barcons
fotos: Jordi Arbós, Imma Llobet
durada: 20 min

 

actuacions

Sitges Teatre Internacional’99 (Cicle Endansa) | La Sala Beckett (La Porta), Barcelona | La Sala Planeta (La Porta), Girona | L’Auditori de les Corts, Barcelona | C.S.P. Sagrada Família, Barcelona|


 

ànima d´hora  (1998)

Peça basada en poesies que parlen de l’eterna fugacitat del temps.

La presència està sola. La memòria
erigeix el temps. Secessió i engany
és la rutina del rellotge.

L’instant (fragment)   J.L. Borges

 

 

equip artístic

creació i interpretació: Olga Tragant
escenografía: Jaume Amigó
música: Gavin Bryers
vestuari: Angelina Alberti
fotos: Imma Llobet
durada: 20 min


actuacions

Centre de Cultura Contemp. de Barcelona (CCCB) | L’Auditori de les Corts, Barcelona |


 

ales de plom  (1997)

Passos – un instant – un viatge – l’interior – el cos – l’exterior – allò visible i invisible – l’esperit – la casa – un record – un amagatall – el que apareix i desapareix- un impuls – el vol – el silenci – allò permanent – unes claus – el que es tanca – una llum – el color blanc – allò transparent i incorpori – una porta – el dubte – el desig – la innocència – el rebuig – un ocell – allò etern – un secret – espais – les empremtes i l’oblit – el pes i l’aire – un camí – tot això o res – el ressò.

 

 

equip artístic

concepte i direcció: Olga Tragant
interpretació: Patricia Semperboni, Olga Tragant, Maria Inés Villasmil
escenografia: Jaume Amigó
vestuari: Angelina Alberti
il·luminació: Alexandre Malta
residència de creació: Tallers de s’Hort de Nigorra, Mallorca
durada: 45 min

 

actuacions

Centre S’Hort de Nigorra, Santanyí,
Mallorca Melkweg Theater, Amsterdam


 

with/without (1996)

Parteixo de la paraula “doppelgänger”, que  pot suggerir desdoblament, ombra i màscara.
With/Without és una peça composada per un duo i un solo les qualitats dels quals són del tot oposades. En la primera part se succeeixen la unió i la separació, les ruptures i les trobades entre dos éssers o entre dues cares d’una mateixa persona. Situacions on la fugida i la persecució, l’ aferrar-se i el rebuig es van alternant a un ritme percutit insistent dins una escena austera, contundent. En el solo de la segona part parlem de tendresa i la seva nostàlgia.

 

 

equip artístic

creació i direcció: Olga Tragant
intèrprets: Marta Sardà i Olga Tragant
intèrprets en la 1ª etapa de la creació: Gabriela Solini i Gigi Gould
música original: Christopher Woltmann
escenografía: Olga Tragant
fotografía: Xavi Matí i Imma Llobet
durada: 25 minuts

 

actuacions

Muiderpoortheater, Amsterdam| Festival des Jeunes Chorégraphes, París | Festival Danse Off, Montpellier | Judson Church, Nova York | Dixon Place, Nova York | La Marató de l’Espectacle, Barcelona | La Sala Beckett (Porta), Barcelona |


 


the woman with the red coat 
(1995)

Una dona amb un abric vermell creua l´escenari i seu entre els espectadors, sense consciència del seu entorn, distreta. La seva personalitat introvertida i reservada es fa present mentre intenta alliberar-se de les restriccions i inhibicions que arrossega.

 


equip artístic

creació i interpretació: olga tragant
música original: christopher woltmann
durada: 15 min

 

actuacions

Construction Co. Space, Nova York | Movement Research, Nova York | La Casa Elizalde, Barcelona|

 


 

 

 the chess player  (1995)

Una ballarina, cinc músics i un director són els integrants d´aquesta peça. Els músics i el director creen una escenografia viva que va variant la configuració espacial, i estableix les diverses seccions i atmosferes de la peça.

 

 

fitxa artística:

creació i interpretació: olga tragant
música original: christopher woltmann
músics: reva youngstein (flauta), ilia tilevich (clarinet), kobi rubinstein (violí), lisa simoncelli (viola), matthew szabo (violoncel)
durada: 12 min

 

actuacions

Blue Dance Theater, Connecticut, EE.UU.  |  Construction Co. Space, Nova York


 

 
reliquae  (1993)

 

 

equip artístic

direcció i creació: olga tragant
creació i interpretació: Kora Feller,  Sarah Wookey
poema: kora Feller
durada: 10 min

 

actuació:   Krannert Center Performing Arts, Illinois


 

and always someone saying: move on...move on (1993)

Aquest es un solo que comparteix la tristesa i desolació de personatges vagabunds, tot deixant entreveure la seva riquesa humana.


equip artístic

creació i interpretació: olga tragant
música original: christopher woltmann
vídeo: reneé wadleigh, olga tragant
durada: 10 min

 

actuacions: Krannert Center Perfoming Arts, Illinois | Construction Co. Space, Nova York


 

Vídeo Resum Trajectòria de creacions d’Olga Tragant